– Am ceva de spus.
– Te ascult.
Duminică aşezăm scaunele pentru a ne pregăti …. de ascultat. pentru că în fiecare an, pe 21 Octombrie este celebrată Ziua Ascultării Empatice, o inițiativă a https://www.worlddayoflistening.org
Anul acesta, doi psihologi şi un specialist în comunicare se întâlnesc pentru a celebra această zi şi în România la Bucureşti.
Lăcrămioara Ocunschi, Monica Nicolae şi Oana Budiş vor povesti despre empatie şi ascultarea empatică, despre barierele comunicării empatice şi despre puterea empatiei.
Participare este gratuită, iar pentru o bună organizare vă rugăm să vă înscrieţi în acest formular:
https://goo.gl/forms/bG0BPUPrenUIUset1
Evenimentul va avea loc în zona Piaţa Iancului, iar după înscriere veţi primi coordonatele exacte. Şi pentru că 21 octombrie este şi Apple Day vă vom aştepta cu simpatice mere empatice.
După aceste prezentări sunteţi invitaţi să povestiţi câte două persoane, într-un spaţiu de încredere şi acceptare, despre ceva ce este viu în dumneavoastră (ceva ce vă frământă sau vă energizează). Timp de 15 de minute veți fi ascultați empatic, iar apoi faceţi schimb de roluri: din povestitori deveniţi ascultători.
„When you talk, you are only repeating what you already know
But if you listen, you may learn something new”
Nevoia noastră de a fi ascultaţi este aceeaşi. Tu pe cine vei asculta duminică?
Monica NICOLAE, psiholog, initatorul si coordonatorul proiectului de dezvoltare personala pentru copii, Atelierul lui Pixie, lector al Fundatiei Calea Victoriei, a derulat de-a lungul timpului colaborari si proiecte cu diverse clinici medicale si asociatii şi spune despre ea:
„Incerc sa am mintea deschisa, sa ascult empatic, sa inteleg gandurile si sa identific emotiile fiecarui client al cabinetului, tuturor copiilor implicati in proiectele de dezvoltare personala, fiecarui participant al atelierelor si cursurilor pe care le sustin.
Sunt psiholog clinician, absolventa a Facultatii de Psihologie, a Universitatii Bucuresti, avand formare in psihoterapii cognitiv si comportamentale, psihoterapie rational-emotiva si comportamentala la Institutul International de Studii Avansate de Psihoterapie si Sanatate Mentala Aplicata, Universitatea Babeş-Bolyai şi Albert Ellis Institute, si formare in terapie prin arte combinate. Duminică vin să vă provoc la joc şi să povestim despre barierele comunicării empatice”
Oana- Alexandra BUDIŞ, este consilier psihologic autonom cu competente în evaluarea și consilierea copilului, cuplului, adultului și a familiei, consilier vocațional și formator acreditat, cu o bogată experiență de lucru în formare profesională si proiecte sociale cu diferite categorii de beneficiari (persoane vârstnice, copii institutionalizați, familii defavorizate, șomeri de lungă durată). În prezent urmează o formare in psihotraumatologie, asistare psihologică și Psihotraumatologie Multigenerațională și Constelația Intenției (IOPT, 2017- 2019) şi vine să povestească despre puterea empatiei din experienţa pe care o are la Fundaţia Principesa Margareta, în cadrul programului Telefonul Vârstnicului.
Lacramioara OCUNSCHI, implicată în comunicarea în organizaţii naţionale si internaţionale, în 2007, a făcut pasul în a organiza si facilita traininguri şi workshopuri de comunicare şi Relationare în afaceri. „Mi-am propus să îmi folosesc abilităţile de trainer, precum si cunoştinţele acumulate în timp, promovând un stil de viaţă sănătos în armonie cu tot ce ne înconjoară: cu oamenii şi cu natura. În 2016 am descoperit Comunicarea Nonviolentă şi o studiez cu emoţie şi pasiune, străduindu-mă să o aplic în viaţa mea. Şi cred că empatia este superputerea oamenilor. ”
Update – 21 octombrie 2018 –
Pe 21 octombrie 2018 am celebrat Ziua Ascultării empatice. Imagini de la eveniment aici
În curând şi testimoniale de la participanţi.
Workshopul m-a ajutat foarte mult! Nu doar pe plan personal, ci și pe cel profesional. M-a ajutat sa înțeleg niște greșeli care le făceam, care îmi îngreunau comunicarea. Am inteles ce este ascultarea empatia, când și de ce sa o aplicam. Acest lucru mi-a făcut viață mai ușoară! Acum, inteleg mai bine nevoile oamenilor. Lucru care mă bucura enorm, pentru ca îi pot ajuta mai bine.
Mă bucur foarte mult ca am participat! Va mulțumesc doamnelor! 😀