Pierderea partenerului sau a partenerei de viață poate aduce, pe lângă durerea despărțirii ireversibile, și multă confuzie, întrebări și situații incerte ce pot provoca un stres mare, afectând starea lor de sănătate fizică și mentală. Participarea la un program de suport în grup reprezintă „biletul” către acel spațiu de alinare și vindecare, unde durerea este auzită și fiecare mică victorie în noua etapă din viață este celebrată. Persoanele văduve au nevoie de acest grup de suport ce creează spațiul pentru împărtășire, empatie, suport, răspunsuri, inspirație, învățare și … crearea unor noi prietenii în care sunt înțeleși.
Pe 18 februarie lansăm grupul de suport „Între dor și viitor”, un spațiu sigur de susținere, împărtășire, regăsire, învățare și transformare. Participanții își vor spune povestea și vor învăța din experiențele celorlalți, călăuziți de un facilitator cu experiență în coaching și procesul de doliu.
Ce fel de grup este ?
Din grupul “Între dor și viitor” fac parte oameni care au în comun durerea pierderii recente a partenerului de viață (până în 30 de luni de la deces) și care vor să învețe împreună cum să își înțeleagă trăirile, să facă față situațiilor, uneori copleșitoare, apărute în urma pierderii.
Grupul de suport este un spațiu cu multă empatie, suport, împărtășire, răspunsuri, inspirație și învățare
Care este profilul participanților
- Femei și bărbați care și-au pierdut partenerul de viață în urmă cu 3 – 30 luni (orientativ)
- Cu sau fără copii în grijă
- Acces la laptop, tabletă sau smartphone și Internet stabil (recomandăm Wi-fi).
- Posibilitate de a participa 100% fără distrageri/ întreruperi la întâlniri
- pot participa din orice colț al țării sau al lumii (nu este relevant orașul sau țara în care locuiești)
- vorbesc fluent limba română.
Despre membrii de la întâlnirile anterioare
- Pentru că întâlnirile au fost online, au putut participa persoane din orice colț al țării și al lumii (București, Iași, Baia Mare, Argeș, Ilfov, Ialomița, Austria).
- vârste: 27 – 64 ani
- profesii: ingineri, economişti, antreprenori, medici, profesori.
- 10% bărbați, 90% femei
- 30% fără copii în grijă, 70% cu copii în grijă
Ce fac membrii grupului în acest program și de ce recomandăm participarea
1. Înțeleg împreună ce este procesul de doliu, la ce manifestări să se aștepte în primii 2-3 ani după pierdere, atât noi ca adulți, cât și copiii noștri. Aceste informații ușurează parcurgerea acelor momente, a căror intensitate și durată diferă de la om la om.
2. Împărtășesc poveștile de dor, se ascultă reciproc și, da, uneori plâng împreună, pentru că știm că după lacrimi urmează curajul. Descoperă că fiecare dintre noi poate fi sprijin pentru alt om, chiar dacă la început poate părea dificil să ascultăm povestea de dor a altcuiva. Facem exerciții de înțelegere a experiențelor și regăsire a identității proprii, contribuind la consolidarea încrederii în sine.
3. Între întâlniri, participanții vor avea anumite sarcini/ exerciții de făcut sau doar întâlniri informale în care să se poată sprijini reciproc.
Aveți încredere că fiecare etapă a procesului de vindecare are rostul ei. Acest grup este facilitat de specialiști pregătiți să fie acolo pentru fiecare participant în parte.
Cum, cât și când se desfășoară întâlnirile grupului ?
- Grupul de suport se desfăşoară online pe platforma Zoom
- Programul are o durată de 4 luni
- 15 întâlniri săptămânale de grup – Este recomandată participarea la toate întâlnirile deoarece au elemente ce se leagă între ele de la o sesiune la alta.
- Întâlnirea durează 120 – 150 minute, în funcţie de dinamica grupului
- Zilele sunt fixe – de obicei, întâlnirile sunt vineri seara 18:30 – 21:00 (ora României), ). O dată început un grup, ziua rămâne fixă și doar în situaţii neprevăzute pot fi amânate ulterior.
- 4 întâlniri individuale cu coordonatorul programului – înainte de începere programului și la fiecare 5 întâlniri, fiecare membru va avea o întâlnire individuală cu coordonatorul.
- Programul începe pe 18 februarie 2022
- Chiar dacă întâlnirile se vor desfășura online, solicităm participanților aceeași implicare pe care ar avea-o la întâlnirile față în față: punctualitate, ascultarea celorlalți, împărtășirea propriilor gânduri, interactivitate.
- Întâlnirile nu vor fi înregistrate
Cine sunt organizatorii programului
Programul este organizat și facilitat de Lăcrămioara Ocunschi în parteneriat cu asociația Există viață după doliu
Coordonatorul programului
Lăcrămioara Ocunschi – trainer și life & grief coach
”Sunt trainer și coach certificat și îmi doresc o lume în care oamenii sunt mai empatici unii cu alții, mai ales în perioadele grele. Am aflat mult prea devreme cum e viața fără părinți, iar în urma altor pierderi importante, m-am specializat pe managementul și transformarea pierderii în cadrul unui program din SUA.
Pe lângă specializare, am participat la cursuri de perfecționare și educație continuă cu persoane relevante în domeniul doliului cum sunt David Kessler, Paul Denniston și alții.
Am creat firul programului „Între dor și viitor” aducând cunoștințele și experiențele mele adunate în ani de practică și facilitare în educația cu empatie, sens în viața. Îmi doresc să dăruiesc tot ceea ce știu despre doliu și despre relații umane pentru a alina suferința și a readuce speranța în suflete.”
Întâlnirile sunt interactive, iar împreună vom crea un spațiu de siguranță, împărtășire, învățare și transformare.
- 15 sesiuni de grup menite să ofere fiecărui participant răspunsuri, îndrumare, ascultare, claritate asupra deciziilor, stărilor, planurilor.
- 4 sesiuni individuale cu facilitatorul
- 1 caiet cu fișe de lucru
- acces la meditații ghidate
Moduri de achitare a contribuției : În funcție de situația financiară a fiecărui participant, în formularul de înscriere se poate opta pentru una din variante:
- integral – 1 tranșă, în 3 tranșe (de 500 lei), 4 tranșe (de 375 lei)
- co-plată de câte 250 lei lunar – 1.000 lei în total, asociația susținând diferența de 500 lei.
- co-plată cu o altă sumă, cât își permite fiecare, asociația susținând diferența.
- gratuit asociația susținând integral participarea.
Pașii pentru participare
Pasul 1: Înscrierea se va face până cel târziu pe 14 februarie 2022, exclusiv prin completarea Formularului de înscriere (dați click pe butonul de mai jos pe care scrie Formular de înscriere). Înscrierea nu presupune un angajament de plată, ci că urmează un interviu în care îți aducem mai multă claritate despre întâlniri
Pasul 2: Interviul de evaluare este o discuție pe Zoom sau Whatsapp ce ne va aduce mai multă claritate legat de așteptările și angajamentul reciproc pentru a avea o experiență hrănitoare. Îți voi împărtăși cum decurg întâlnirile și stabilim și modalitățile de plată. De asemenea, este ocazia în care îmi împărtășești intenția cu care vii și precum și detalii despre situația ta. Facem acest lucru pentru că ne dorim ca grupul să fie cât mai omogen, iar participanții să aibă cât mai multe în comun ca așteptări, nevoi și valori. Vă asigurăm că această selecție este necesară și benefică pentru toată lumea implicată și că analizăm compatibilitatea între ceea ce noi putem oferi și ceea ce dvs. aveți nevoie de fapt.
Pasul 3: până pe 14 februarie cel târziu Rezervarea locului, toți cei înscriși vor avea un răspuns, fie confirmarea alăturării la grup, fie recomandări pentru alte servicii mai potrivite.
Pasul 4: 18 februarie – Debutul programului , ziua în care pornim pe drumul vindecării inimii pline de dor. Cum? Cu blândețe și grijă. Împreună.
Număr de locuri: 10 – 12 persoane
Locurile se vor ocupa în ordinea înscrierilor și în funcție de confirmarea fermă.
Ce spun foștii participanți despre program:
„În fiecare săptămână adăugam câte un strat și e foooarte fain procesul. Când mă gândesc cum am evoluat eu de-a lungul programului, văd o schimbare foarte palpabilă. ”
V. O
Ce spun participanții despre trainer:
Sunt recunoscătoare pentru întâlnirea cu Lăcrămioara! Cu multă dibăcie, blândeţe şi eleganţă, ne-a ghidat în această călătorie. Am apreciat mult atenţia ei la detalii şi modul în care a dat sens întâlnirilor din spatele ecranelor!
A. E., inginer
Donează pentru acest program
Nu toți oamenii care și-au pierdut partenerul de viață se află într-o perioadă de criză financiară, dar pentru unii donațiile pot face diferența. Costul pentru un loc este de 1.500 lei/ participant pentru toată perioada, sumă pe care puține persoane văduve (care au și copii) și-o pot permite. În acest sens, asociația strânge fonduri pentru a oferi acces gratuit sau cu co-plată pentru familiile monoparentale aflate în impas financiar. Toate fondurile strânse astfel vor ajuta asociația să ofere mai departe sprijin către alte familii monoparentale (părinți văduvi) din comunitate. Iată câteva modalități de a dona:
Așadar, cu ajutorul tău, mai multe persoane văduve vor putea să își înceapă călătoria de alinare și vindecare. Mulțumiri din inimă! 🤍💜 🤍
Recomandă programul
Te rugăm să recomanzi și să inviți la eveniment persoane cărora crezi că programul le-ar putea susține și îmbunătăți viața în urma pierderii partenerului sau partenerii.
Pentru mai multe detalii nu ezitați să ne scrieți mesaj.
Urmărește:
- noutăți despre programul de suport pentru persoane văduve în evenimentul de Facebook https://www.facebook.com/events/1252314562261222
- Activitatea asociației pe Facebook https://www.facebook.com/planurideviitor.ro
- Comunitatea celor ce și-au pierdut partenerul sau partenera prin deces – grupul închis de Facebook Există viață după pierderea partenerului !
- Activitatea facilitatorului https://www.facebook.com/LacramioaraOcunschi sau https://www.instagram.com/lacramioara.ocunschi/
- Pentru mai multe detalii scrie-ne pe email pierderesidoliu@gmail.com sau office@planurideviitor.ro